Vanliga frågor och svar

Här hittar du vanliga frågor och svar på dessa. 

 

Hur bokar jag en plats i en grupp till mig själv/mitt barn?

- Skapa först ett konto för den som ska simma med oss. Logga sedan in på det och tryck sen på "anmälan" högst upp till vänster. 
Tryck sen på den grupp du vill anmäla till och följ anvisningarna. 
Tänk på att kontot måste ha namn och personnr för den som ska delta i gruppen, för att du ska kunna boka en plats. 

 

Mitt barn klarar redan alla mål för de nybörjargrupper jag kan anmäla hen till, hur gör jag för att anmäla mitt barn till en mer avancerad grupp?

- Kontakta kansliet och beskriv vad barnet kan så kan vi tillsammans hitta en mer passande grupp för ditt barn. Läs också gärna målen under simlinjen-simskola för att se vilken grupp du tror kan passa.

 

Jag har redan betalat fakturan men det står på mitt/barnets konto att den är obetald, varför?

- Vi lägger in alla betalfiler manuellt, därför tar det ibland lite tid innan det syns på kontot att en faktura är betalad. Vänta några dagar och kolla sedan igen. 

 

Var hittar jag fakturan med terminsavgiften?

- Fakturan kommer alltid i samma mail som bokningsbekräftelsen. Missar man den av någon anledning kan man alltid hitta fakturan genom att logga in på deltagarens konto. 
Vi skickar inga fakturor med posten så det är viktigt att ni kollar igenom era uppgifter ibland så mailadressen stämmer. 

 

Jag vill avboka min/mitt barns plats i en grupp, hur gör jag

- Du kan alltid avboka en plats själv genom att logga in på kontot och avboka inom 7 dagar från det att du bokade platsen. Har det gått mer än 7 dagar måste du kontakta kansliet för att avboka platsen. Gör du det innan gruppen har startat kan du avboka kostnadsfritt, annars tar vi ut en avgift. 

 

Jag är osäker på om mitt barn är mogen/redo för att börja i simskola, kan man testa en gång?

- Ja, vi har alltid en gång gratis prova-på för nya medlemmar. Många barn, framförallt yngre, är lite blyga, rädda eller nervösa första gången. Detta brukar släppa under andra eller tredje tillfället. Men känner man att det inte kommer funka redan efter första tillfället kan man alltid avboka sin plats kostnadsfritt. Går man 2 gånger eller fler räknar vi med att man fortsätter och terminsavgiften ska då betalas.